Açıklanan Yeni Eğitim Sistemi Neler Getiriyor? Yeterli Mi?



Herkesin merakla beklediği yeni eğitim sistemi açıklandı. Düzenlenen ve ilk kez uygulanacak olan pek çok konu üzerine birkaç yorum yapma gereği duydum. Öncelikle en çok dikkat çeken yeniliklere ve düzenlemelere bir göz atmakta fayda var. - Tüm okullarda Tasarım - Beceri Atölyeleri kuruluyor. - Müfredat çocuklarımızın ilgi, yetenek ve mizaçlarına göre düzenleniyor. - Zorunlu ders saat ve çeşitleri azalıyor, esnek ve modüler bir ders çizelgesi oluşturuluyor. - Okullarımızda yeterlik temelli değerlendirme uygulamaları başlatılıyor - Sınıftaki çocukların akademik başarılarının izlenmesi ve desteklenmesi için Türkiye genelinde 'Öğrenci Başarı İzleme Araştırması' yapılıyor - Sınavla öğrenci alan okullar kademeli olarak azaltılıyor. - Okul ve program türlerine göre farklı dil becerileri ön plana çıkarılıyor. - Yabancı dil öğrenimi dijital platformları kuruluyor. - Yabancı dile öğreniminde erken yaş çocukları için oyun, hikaye, karaoke kullanılıyor. - 5 yaş erken çocukluk eğitimi zorunlu eğitim kapsamına giriyor. - Yaz dönemlerinde okullarda oyun temelli yaz okulu programları açılıyor. - İlkokullarda not yerine beceri temelli değerlendirme geliyor. - İlkokullarda teneffüs süreleri arttırılıyor. - İlkokul ve ortaokullarda Tasarım Beceri Atölyeleri kuruluyor. - Eğitim kayıt bölgelerinde Okul - Mahalle spor kulüpleri kuruluyor. - Liselerde ders saatleri yarıya yakın azalıyor. - Çocukların mesleki yönelimlerine ilişkin yeni bir yapı kuruluyor - Çocukların ilgi yetenek ve mizaçlarına yönelik seçmeli dersler geliyor. - İş ve bilişim dünyasına ilişkin isteyen çocuklara ulusal ve uluslararası sertifika eğitimleri geliyor. - Alan seçimi 9. sınıftan başlatılıyor. Pek çok ilgi çeken madde var. Şöyle kabaca bir göz atarsak kağıt üzerinde çok ümit verici yenilikler mevcut. Özellikle ilgi ve yeteneklere göre alan seçimi, öğrencileri yarıştırmak yerine öğrenmeye ve yeteneklerine teşvik eden sınavsız öğrenci alımının teşviği, anaokulu eğitiminin zorunlu hale gelmesi ve yabancı dilde pek çok yenilikler oldukça ümit verici. Tek bir eksik var o ise bilime ve teknolojiye dayalı herhangi bir yenilik yok. Çağımızın gereği artık yazılımlara atılmamız şart. Teknoloji artık pek çok yazılımı beraberinde getiriyor, tabiri caizse bu yazılımlar örümcek ağı gibi etrafımızı sarıyor. Kullandığımız televizyonlar hatta beyaz eşyalara kadar artık insanoğlu yazılımlarla içli dışlı hale geldi. Çocuklarımızın zekalarını köreltmeden, onları birer atlet edasıyla yarışçı haline getirmeden, analitik düşünce kabiliyetlerini geliştirecek, onları araştırma ve sorgulamaya yöneltecek yeniliklerin de gelmesi şart. Yabancı dil, ilgi alanı, spor gibi konular da çok önemli olsa da analitik düşünme becerisinin araştırmaya ve kendini geliştirmeye olan itici gücü şüphesiz ki beşeri sermaye birikimine doğrudan katkı sağlamakta. Yeni eğitim modelini başarılı buldum, fakat eğer uygulanırsa uygulamada da görmek gerekir. Türkiye'de eğitim sisteminin bu kadar çok değişmemesi gerekir. Çünkü bu değişimler çağa ayak uydurmaya yönelik değişikliklerden ziyade bir yap-boz haline geldi. Eğitimde doğru politikanın belirlenip ardından da istikrarın sağlanması şarttır. Eğitime verilen önem ülkenin geleceğine verdiği önemle doğru orantılıdır. Bugünün küçük çocukları yarının eğitimcileri, mühendisleri, avukatları, ekonomistleri, politikacıları ve daha sayamayacağımız pek çok önemli mesleği yapacaklardır. Bundan dolayıdır ki iyi eğitim veren bir ülkenin geleceği parlaktır, eğitim toplumun ve geleceğin altyapısıdır. Yeni Milli Eğitim Bakanını kutluyorum. Son zamanlarda görülmemiş değişikliklere ve düzenlemelere imza attığını görüyorum. Umuyorum ki bu düzenlemeler ve yenilikler kağıt üzerinde kalmaz ve büyük bir hassasiyet ile uygulanır. Eğer güzel sonuç alırsak hepimiz kazanırız. Saygılarımla

Yorumlar

Popüler Yayınlar